Det sägs att pengar inte är nyckeln till lycka, men jag har alltid tänkt att om man har tillräckligt med pengar så kan man låta göra en nyckel.



Fick frågan idag om vården var någonting jag vill jobba med i framtiden och jag hör mig själv säga: Jaa absolut! Say what!!? Jag ljuger henne rakt upp i ansiktet, jag vill inte slita ut mig inom äldreomsorgen. Kanske funkar nått år när man är ung men jag vill ha min rygg och axlar kvar när jag blir äldre. Känner redan hur det nöter av att lyfta och böja sig, inte för att jag får ont nu men efter att ha gjort det 1000 gånger så kanske det gör det. Plus att mina händer inte tål att jag tvättar dem så ofta jag gör. När jag går från en uppgift till en annan så ska man tvätta händerna så mitt eksem som jag hade när jag var liten börjar dyka upp igen.. Missförstå mig inte, jag trivs faktiskt jättebra, man gör nått nyttigt och det känns bra att känna sig så uppskattat och hjälpsam. Men ändå vem förutom jag skulle göra det för 137 kronor dag? Jobbade 10 timmar idag så det blir 13,7 kronor timmen.


Sen så har jag köpt en almanacka. Ska oyssla lite med den så att den blir lite roligare. Och hudkrämen fick jag av Ellen, om du inte har ändrat dig? Som ett byte mot två cider.Thanks!
Peace out!

Kommentarer
Postat av: julia

hahah stenhård byteshandel!

2011-03-23 @ 20:30:11
URL: http://etthundraensaker.blogg.se/
Postat av: Maja

jag skulle inte ens dricka upp dem så för mig var det jackpot!

2011-03-23 @ 23:37:57
URL: http://majaen.blogg.se/
Postat av: Ellen

jag har ju fortfarande kvar en cider ;)

2011-03-25 @ 10:59:53
URL: http://majaen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0