Happybirthday to me, soon.

Att fylla år för mig är en av höjdpunkterna på året. Och jag vill att det ska firas i massor. Synd bara att det är bara jag som känner så oftast. Om jag skulle få bestämma (när jag blir president över mitt egna land (Majaville, Majaland?) eller Gud) så skulle det vara ett flerdagars firande som skulle starta dagen före med att pynta med flaggor, ljus, blommor och serpentiner. Baka och laga massa god mat. Familj och vänner skulle vara med och gå på de små rosa molnen med mig. Sen skulle kvällen avslutas med att spel och sånna roligheter. Alla skulle gå hem efter klockan 24.00 efter att man firat att nu är det födelsedag. På morgonen ska man väckas av att familjen sjunger och kommer in med fika på sängen. Resten av dagen ska man göra roliga saker som att gå en långpromenad, bada och sen förbereda för kvällen då släkt kommer för att fika och äta mat. Resterande dagar ska gå i samma stil och avslutas lördag med en brakafest för vänner. Varför är itne alla lika taggade som jag? En födelsedag är väl någonting stort att fira. Utan den dagen skulle man inte finnas och då ja, finns man inte. Neä några dagar per år kan man väl lägga manken! Mer födelsedagsfirande åt folket skulle vara min stora valfråga.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0