Varför känner folk för att reta upp mig idag?

Hade in diskussion med en kollega idag som gjorde mig förbannad!  En diskussiom om abort. Jag har ganska starka åsikter i vissa frågor och abort är just en sådan. Att jag är för homoadoption/giftemål och djurrätt är andra.
Jag kunde lyssna på vad han hade att säga till en början, även om han hade fel. Men när man börjar uttrycka sig klumpigt och oshysst då står jag inte ut längre och det är inte lönt att försöka övertala mig. Det började man att han tyckte att om en tjej blir gravid så måste båda parterna vara överrens om man ska behålla barnet och att det var lika mycket killens beslut att behålla det som tjejens. Say what liksom?! Killen får framföra vad han tycker men det är alltid tjejens beslut och det kan tyvärr inte killen göra nått åt! Han tyckte att om killen inte ville ha barnet och det var tidigt i graviditeten så skulle tjejen göra abort för killens skull.
Okej så långt var jag ganska lugn. Men när han då säger, jag citerar "om det bara har gått 7 veckor är det bara att ta ett piller och tjejen hinner inte märka att hon vart gravid". Och han påstod att det då inte skulle vara nå mer problem med det. Vilken puck! Jag är varken för eller emot abort utan det är upp till tjejen, och killen har inget att säga till om. PUNKT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0